دیارآشنا - اللهم عجل لولیک الفرج

دینی-فرهنگی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه

آقا جان! مهدی جان! یابن الحسن! یوسف زهرا!
طاقتم طاق شد و از تو نیامد خبری
جگرم آب شد و از تو نیامد خبری
عاشقانی که مدام از فرجت می گفتند
عکسشان قاب شد و از تو نیامد خبری

اللهم عجل لولیک الفرج ،به حق مولاتنا فاطمه زهرا سلام الله علیها

ان شاء الله


یا اباصالح المهدی ادرکنی
تبلیغات نمونه
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسنده سایت
سایتهای دوستان
آخرین نظرات شما دوستان
  • ۲۳ بهمن ۹۷، ۱۴:۳۲ - حکیمی
    احسنت
  • ۷ شهریور ۹۷، ۱۴:۴۶ - مهدی
    عالی
یک پلیس عراقی در استان «دیالی» با بغل کردن تروریست انتحاری، جان ده‌ها زائر امام حسین(ع) را از مرگ نجات داد و خود به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری‌ها، روز پنجشنبه یک پلیس عراقی در شمال شهر «بعقوبه» متوجه شد که فردی قصد دارد کمربند انفجاری خود را میان جمعیت زائران در حال عزیمت به کربلا منفجر کند. این پلیس فداکار به محض آگاهی و قبل از انفجار، فرد انتحاری را بغل کرد و تا حدود زیادی از شدت انفجار بمب کاست.
در پی وقوع این انفجار، پلیس 34ساله فداکار که «ایوب خلف» نام داشت به همراه پنج زائر در دم به شهادت رسیدند و 10 نفر دیگر مجروح شدند.
«
سعاد نعیم» که از دوستان این پلیس فداکار است، گفت: ایوب در حال دفاع از زائران به شهادت رسید. نام وی جاودانه خواهد بود، چرا که او جان شمار زیادی از زائران بی‌گناه را نجات داد. از ایوب خلف 34 ساله دو فرزند باقی مانده است.
وزارت کشور عراق در واکنش به اقدام خلف، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: یکی از پرسنل پلیس فداکار پس از اینکه به عامل انتحاری مشکوک شد، به سوی وی رفت و او را بغل کرد.
در این هنگام، تروریست انتحاری مجبور شد کمربند انفجاری را منفجر کند. محافل سیاسی و خبری از این پلیس فداکار با نام «قهرمان» یاد می‌کنند.
ایوب خلف با این اقدام خود، یک بار دیگر ثابت کرد که عاشورا تنها یک واقعه نبوده است و به تاریخ تعلق ندارد. عاشورا یک جریان همیشگی تاریخ است.
هم‌اکنون خیل عاشقان امام حسین(ع) از همه جای عراق و کشورهای اسلامی به سمت کربلا در حرکت هستند تا روز دوم دی را در جوار حرم پاک امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا باشند و اربعین شهدا را گرامی بدارند. این راهپیمایی مشتاقانه در حالی جریان دارد که تروریست‌های تکفیری نیز در هر سو در کمین نشسته‌اند. شیعیان اکنون یک بار دیگر با عزم عاشورایی خود، مرگ را مغلوب ایمان و عشق‌شان به امام حسین(ع) می‌کنند. کسی التفاتی به عداوت تکفیری‌ها ندارد و همه زائران عاشقانه به سوی میعادگاه کربلا می‌روند.رسانه‌ها این سیل خروشان را «بزرگترین راهپیمایی» توصیف کرده‌اند.
به اعتقاد کارشناسان، ثابت قدمی امسال زائران کربلا، ضربه مهلکی را به جماعت کینه‌توز وهابی و تکفیری وارد خواهد کرد و سران آل سعود را نیز به انفعال بیشتر خواهد کشانید. بر اساس ارزیابی مقامات ذی‌ربط عراقی، شمار زائران کربلا در روز اربعین (2 دی) احتمالا به 15 میلیون نفر می‌رسد.
کشف موشک
آخرین خبرها از عراق حاکی است، نیروهای امنیتی عراق یک پایگاه متعلق به گروه تروریستی «امارت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» را کشف کردند که بر اساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌ها قصد داشتند از این محل با موشک‌های گراد شهر کربلا را هدف قرار دهند. در این پایگاه 120 موشک گراد کشف شد. به محل دقیق این پایگاه اشاره‌ای نشده است.
چند روز قبل نیز تروریست‌ها با چهار موشک گراد مناطقی از استان کربلا را از فلوجه هدف قرار داده بودند.
60
شهید و 77 مجروح
در عملیات تروریستی عراق
سه حمله انتحاری علیه زائران کربلا در جنوب پایتخت عراق، بیش از 60 شهید و 77 مجروح برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تروریست‌ها دیروز و پنجشنبه در منطقه «الدوره» بغداد و دو منطقه «یوسفیه» و «لطیفیه» زائران کربلا را با حملات انتحاری و انفجار خودروی بمب‌گذاری شده هدف قرار دادند. به گفته «سعدمعن» سخنگوی پلیس بغداد، انفجار الدوره در جنوب بغداد به شیوه انتحاری انجام گرفت. این انفجار به تنهایی جان 43 تن را گرفت و 40 مجروح برجای گذاشت. پیامد دو انفجار دیگر نیز جمعاً 18 شهید و 37 مجروح بود.
تروریست‌های تکفیری در غرب شهر «دیوانیه» نیز در پوشش اطعام‌کنندگان زائران حسینی(ع)، 40 نفر از آنها را مسموم کردند. این زائران برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. پیش از این مقامات امنیتی و پلیس عراق در مورد مسمومیت غذاها هشدار داده بودند.
با توجه به وسعت و طولانی بودن مسیرهای منتهی به کربلای معلا، تروریست‌های تکفیری راحت‌تر می‌توانند نقشه‌های شوم خود را علیه زائران عملی کنند.
از استان دیالی نیز خبر رسید، نیروهای دولتی توانستند هشت گروه تروریستی را قبل از انجام عملیات علیه زائران متلاشی و عناصر این گروه‌ها را دستگیر کنند.
از شهر «طوز خورماتو» در استان صلاح‌الدین نیز خبر رسید، انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در بازار این شهر، شهادت هشت نفر و جراحت 24 تن دیگر را در پی داشت، اغلب ساکنان طوز خورماتو ترکمن‌های شیعه هستند. به همین خاطر، مردم این شهر از اهداف همیشگی تکفیری‌ها و عناصر القاعده هستند.
طی ماه جاری میلادی (از 11‌آذر تاکنون) 353 نفر طی حملات تروریستی در مناطق مختلف عراق شهید شدند.

محمد حسین اسعدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی