دیارآشنا - اللهم عجل لولیک الفرج

دینی-فرهنگی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه

آقا جان! مهدی جان! یابن الحسن! یوسف زهرا!
طاقتم طاق شد و از تو نیامد خبری
جگرم آب شد و از تو نیامد خبری
عاشقانی که مدام از فرجت می گفتند
عکسشان قاب شد و از تو نیامد خبری

اللهم عجل لولیک الفرج ،به حق مولاتنا فاطمه زهرا سلام الله علیها

ان شاء الله


یا اباصالح المهدی ادرکنی
تبلیغات نمونه
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسنده سایت
سایتهای دوستان
آخرین نظرات شما دوستان
  • ۲۳ بهمن ۹۷، ۱۴:۳۲ - حکیمی
    احسنت
  • ۷ شهریور ۹۷، ۱۴:۴۶ - مهدی
    عالی
حالا اگر بدانید یک هفته پیش، همان حادثه در آن نقطه تکرار شده و مسئولان می‌دانستند که آن تیر برق کذایی که جان کودک شما را گرفته، مشکل اتصالی برق دارد اما کاری نکرده‌اند، چه احساسی به شما دست خواهد داد؟
حادثه کمی پس از ساعت ۲۳ اتفاق افتاد. هنگامی که خانواده‌ها برای فرار از گرما و بی‌حوصلگی یک شب تابستانی به فضای سبز حاشیه میدان روح‌الله پناه برده بودند. بچه‌ها اطراف تاب و سرسره با خوشحالی می‌دوند و بازی می‌کنند. بزرگ‌ترها هم کناری ایستاده‌اند و از خوشحالی بچه‌ها شادند.
صدای پر اشتیاق دخترها روی تاب و سرسره و پسرهایی که دنبال هم می‌دوند، بزرگ‌ترها را هم سر شوق آورده است.
همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد. فاطمه همانطور که شعر می‌خواند، دور تیر روشنایی می‌چرخید. دستش را به بدنه تیر زد و چند جرقه فضا را روشن کرد. بدن فاطمه از جا بلند شد و شروع کرد به لرزیدن. همه وحشت کرده بودند. بچه‌ها جیغ می‌زدند. مادربزرگ فاطمه نزدیک شد تا بدن پژمرده او را از چنگال جریان برق نجات دهد.
خانواده امینی کودکشان را با موتورسیکلت به درمانگاه آستانه می‌برند. کمبود امکانات در این درمانگاه موجب می‌شود کودک توسط اورژانس درمانگاه به بیمارستان کامکار برده شده و در نهایت در آنجا جان دهد.
حالا یک هفته از آن زمان گذشته و هنوز هیچکس نه عذرخواهی کرده و نه تسلیتی به این خانواده گفته است. تمام تلاش کسانی که خودشان می‌دانند جان این طفل بی‌گناه به خاطر سهل‌انگاری آنها گرفته شده، پنهان کردن ماجرا است اما این بار خانواده این طفل در حالی که هنوز از حیرتی بزرگ خود رها نشده‌اند، خواستار مسئولیت‌پذیری دستگاه‌ها در این زمینه هستند.
شکایت پدر فاطمه
امین امینی، پدر فاطمه با اشاره به شکایتش از مسئولان این حادثه می‌گوید: فقط موضوع یک حادثه نیست. جان دختر من به خاطر سهل‌انگاری و بی توجهی مسئولان گرفته شد و این موضوع است که ما را آزار می‌دهد. در حالی که هفته پیش از این حادثه همان تیر برق موجب برق گرفتگی یکی از همشهریان شده، در این مدت هیچکس برای تعمیر آن اقدام نکرده است.
بهه هر تقدیر این موضوع به یک خاطره بد برای خانواده امینی تبدیل شده، پیدا کردن مقصر این حادثه موضوع مهمی است.
وقتی صحبت از برق‌گرفتگی می‌شود، ذهن‌ها ناخودآگاه به سوی شرکت توزیع برق می‌رود اما محمد عرب‌شاهی، مدیر حقوقی این شرکت می‌گوید اشکال جای دیگری است.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این شرکت تنها وظیفه تأمین روشنایی معابر را به عهده دارد، گفت: تأمین روشنایی فضای سبز و پارک‌ها به عهده شهرداری است. شهرداری چراغ برق‌های تزیینی را تهیه و نصب می‌کند و نگهداری از آنها نیز به عهده این نهاد است.
مدیر حقوقی شرکت توزیع برق قم با اشاره به حادثه پنج شنبه شب میدان روح‌الله اضافه کرد: در فضای سبز این میدان چند وسیله بازی نصب شده که شهرداری برای تأمین روشنایی آن پروژکتوری تعبیه کرده است. نور این پروژکتور از یکی از تیر برق‌های این فضای سبز گرفته شده است.
مسئول تأسیسات این فضای سبز برای این کار کابلی را زخمی کرده و بعد به صورت غیر استاندارد آپارات کرده است.
وی خاطرنشان کرد: همین آپارات کردن با ابزار غیر استاندارد موجب شده این کابل برق ایمنی نداشته و در جریان آبیاری فضای سبز، موجب اتصالی بدنه تیر شود.
فاطمه امینی، دختر ۵ ساله‌ای که در آن محوطه بازی می‌کرده، دست خود را به بدنه تیر می‌زند و دچار برق گرفتگی می‌شود.
شهرداری تفهیم اتهام شده است
عرب شاهی با اشاره به نظر کارشناس رسمی دادگستری مبنی بر مقصر بودن شهرداری و غیر ایمن بودن سیم کشی افزود: شهرداری در این زمینه تفهیم اتهام شده است.
به گفته وی بی احتیاطی در زمینه استفاده از برق به یک روند عادی تبدیل شده و این شرکت در نظر دارد با کمک دادستان قم این موضوع را به طور جدی پیگیری کند.
مدیر حقوقی شرکت برق با اشاره به استفاده در مناسبت‌ها از برق گفت: استفاده در این ایام از برق غیر مجاز و بدون رعایت نکات ایمنی است که هر لحظه امکان به خطر انداختن جان همشهریان را دارد.
وی به نامه‌ای که شرکت توزیع برق در این زمینه به شهردار قم نوشته اشاره کرد و افزود: امیدواریم مشکلات را با گفتگو از سر راه برداریم.
مدیرانی که پاسخگو نیستند
به نظر می‌رسد اطلاعات و مدارک مدیر حقوقی شرکت توزیع برق برای یافتن مقصر مرگ این کودک کافی باشد اما خبرنگار مهر بنا بر وظیفه اخلاقی و حرفه‌ای تلاش کرد با مدیران شهرداری در این زمینه صحبت کند که جوابی نگرفت.
جهانبخش نجف‌زاده، شهردار منطقه ۷ در حین مکالمه با خبرنگار مهر بدون هیچ توضیحی تلفن را قطع کرد.
حسین رضایی نسب، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم هم با این بهانه که در جلسه است و تا نیم ساعت دیگر نمی‌تواند صحبت کند، مکالمه با خبرنگار مهر را قطع کرد و پس از آن هیچ‌گاه پاسخ تلفن‌های مکرر از دفتر این خبرگزاری را نداد.
به نظر می‌رسد تنها واکنش مدیران شهرداری به مرگ یک کودک ۵ ساله، سکوت و بی اعتنایی باشد.
چندی پیش هم مرگ یک شهروند در حین عبور از ریل راه آهن و برخورد با قطار، به عنوان دومین حادثه قطار در چند ماه اخیر که به از دست دادن جان یکی از همشهریان منجر شد، می‌توانست خطرات نبود گذرگاه‌های ایمن از ریل را یادآوری کند اما این حادثه نیز در سکوت خبری، از تیررس افکار عمومی دور ماند.
آیا روا نیست مسئولانی که در هنگام افتتاح پروژه‌های خود تمام توان رسانه‌های استان را به کار گرفته و از هیچ تلاشی برای بیان نقاط قوت مجموعه خود فروگذار نمی‌کنند، در موقع بروز چنین حوادثی هم ضعف‌های خود را پذیرفته و به رسانه‌ها پاسخگو باشند؟ آیا حتی یک عذرخواهی هم حق پدر و مادر فاطمه پس از این داغ بزرگ نیست؟
جان فاطمه امیری دیگر به تن او بازنمی‌گردد اما نجات زندگی فاطمه‌های دیگر به این بسته است که نهادها و مدیران ضعف‌های خود را پذیرفته و درصدد حل مشکلات برآیند نه اینکه تمام تلاششان تنها بر پنهان کردن چنین موضوعاتی متمرکز شود

اظهار نظر یک مقام مسئول در شهرداری قم در مورد حادثه جان باختن فاطمه 5 ساله

شاخه سبز- یک مقام مسئول در شهرداری قم با ابراز تاسف از حادثه پیش آمده و ابراز همدردی با خانواده عزیز از دست رفته اظهار داشت: از همان لحظه حادثه مسئولین شهرداری با پیگیری ویژه  و دستور اکید شخص شهردار موضوع را پیگیری کردند و با تشکیل جلسات  کارشناسی و بازدید میدانی نسبت به بررسی موضوع اقدام نمودندکه در همان مراحل اولیه و دریافت نظرات کارشناسی و تا تعیین نهایی از سوی مراجع ذیصلاح برخوردهای لازم انجام پذیرفته است .

این مقام مسئول در ادامه گفت: بدیهی است که هرگونه اقدام و احقاق حق خانواده عزیز از دست رفته پس از طی مراحل قانونی و اظهار نظرنهایی مراجع ذیصلاح مربوطه اقدامات قانونی انجام خواهد شد و در این مورد به هیچ وجه در مورد خاطیان مسامحه و اغماض نخواهد شد .

وی همچنین با اشاره به خدمات کارکنان شهرداری قم گفت: البته بدیهی است در طول سالیان گذشته پرسنل خدوم شهرداری قم چه در سازمان آتش نشانی و چه در مجموعه های خدماتی شهرداری جان خود را در راه خدمت به شهروندان از دست داده اند و همچنان مجموعه  شهرداری قم خود را ملزم به تکریم شهروندان بزرگوار قمی می داند چرا که سرمایه اصلی شهر مردم بزگوار و شهروندان گرامی هستند و با خدمت بی منت باید دغدغه های آنان را برطرف کنیم.

محمد حسین اسعدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی